Zarządzanie i administracja dla nieruchomości
Oferujemy różnego rodzaju usługi z zakresu zarządzania oraz prowadzenia administracji nieruchomości mieszkalnych. Obsługujemy przede wszystkim lokale z Bydgoszczy i okolicznych miejscowości. Nasza oferta jest bardzo szeroka, dzięki czemu możemy Państwu zapewnić kompleksową obsługę administracyjno-prawną, księgową oraz techniczno-porządkową. Posiadamy ponad 50 lat doświadczenia w branży dzięki czemu radzimy sobie ze wszystkimi problemami, które napotkać może właściciel nieruchomości.
Obsługa administracyjna
W zakresie:
- Obliczanie wysokości opłat czynszowych oraz opłat za świadczenia dodatkowe i ich aktualizacja poprzez terminowe podwyższanie opłat czynszowych.
- Egzekwowania opłat czynszowych,
- windykacja wewnętrzna,
- Windykacji należności poprzez sporządzanie:
- upomnień,
- wezwań do zapłaty,
- przygotowywanie ewentualnych ugód dotyczących spłaty,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do skierowania sprawy do sądu o zapłatę, eksmisję.
- Zawieranych i rozwiązywanych umów z dostawcami mediów,
- Korespondencji z najemcami, urzędami oraz innymi instytucjami,
- Porządku na terenie posesji poprzez dozorców,
- Kontroli posesji poprzez prowadzenie wizji na terenie nieruchomości.
Zarządzanie nieruchomościami w zakresie obsługi finansowo – księgowej:
- Analiza rachunków i faktur dotyczących obciążeń eksploatacyjnych nieruchomości.
- Indywidualne rozliczanie każdego budynku w zakresie przychodów i rozchodów.
- Sporządzanie rocznych sprawozdań rachunkowych dla nieruchomości z wyspecyfikowanymi kosztami i przychodami.
- Rozliczanie każdego najemcy w zakresie jego zobowiązań finansowych.
- Obliczanie nadwyżek finansowych należnych właścicielom nieruchomości.
- Opłata podatków za nieruchomość, ubezpieczenie budynku.
Obsługa prawna administrowanych nieruchomości
Zrzeszenie Właścicieli i Zarządców Domów zapewnia Państwu profesjonalną obsługę prawną.
Zakres:
- Przygotowanie i wnoszenie do sądu spraw o zapłatę i eksmisję.
- Prowadzenie w sądzie spraw o zapłatę i eksmisję aż do uzyskania prawomocnych wyroków i postanowień.
- Kierowanie spraw zakończonych prawomocnymi wyrokami do postępowania egzekucyjnego i prowadzenie ich aż do zakończenia.
- Sporządzanie opinii prawnych.
- Przygotowanie projektów umów najmu (dzierżawy) oraz zmian w ich zapisach.
- Opiniowanie i zatwierdzanie pod względem formalno-prawnym umów z kontrahentami (wykonawcami prac remontowych, dostawcami mediów).
- Przygotowanie materiałów niezbędnych do umotywowania stanowiska Zrzeszenia w sprawach spornych.
- Sporządzanie wyciągów przepisów prawnych dotyczących działalności Zrzeszenia.
- Obsługa procesów sądowych.
- Reprezentowanie Właścicieli przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
Obsługa techniczna w zarządzaniu nieruchomościami
Dział Techniczny prowadzi:
- Książki obiektów budowlanych.
- Okresowe przeglądy techniczne.
- Typowanie remontów w uzgodnieniu z właścicielem.
- Obmiary robót oraz weryfikacje kosztów remontów.
- Naprawy bieżące i konserwację budynków.
Współpracę z inspektorem nadzoru budowlanego
W zakres szerokiego asortymentu robót wchodzą:
- wymiana pokryć dachowych z obróbką blacharską i przemurowaniem kominów;
- modernizacja i wymiana instalacji centralnego ogrzewania;
- wykonanie nowych węzłów cieplnych;
- wymiana pionów wodno-kanalizacyjnych;
- wymiana instalacji gazowej;
- modernizacja instalacji elektrycznej;
- remonty i wzmocnienia balkonów;
- docieplenia budynków;
- roboty izolacyjne ścian piwnicznych;
- modernizacyjne roboty poszczególnych lokalił
- usuwanie awarii elektrycznych i wod.-kanł
- inne potrzebne prace.
Utrzymanie czystości administrowanych budynków
Oferujemy stałą, kompleksową obsługę porządkową nad obiektem.
Zakres prac porządkowych wewnątrz budynku:
- Zamiatanie i mycie klatek schodowych, korytarzy.
- Zamiatanie i sprzątanie posadzek komunikacji części piwnicznej budynku.
- Mycie balustrad.
- Omiatanie pajęczyn na klatce schodowej.
- Mycie bram wejściowych.
- Czyszczenie metalowych wycieraczek przed wejściem do klatek schodowych.
- Mycie szyb i gablot ogłoszeniowych.
- Mycie okien i parapetów na klatkach schodowych, w piwnicach oraz pomieszczeniach ogólnego użytku.
- Mycie lamperii, grzejników oraz drzwi do pomieszczeń ogólnodostępnych.
Zakres prac porządkowych na zewnątrz budynku:
- Zamiatanie chodników, placów i parkingów.
- Zbieranie śmieci wokół budynku.
- Koszenie trawników.
- Grabienie liści.
- Czyszczenie chodników oraz opasek wokół budynku z chwastów i traw.
- Czyszczenie metalowych wycieraczek przed wejściem do klatek schodowych.
- Zamiatanie altan śmietnikowych oraz wyznaczonych miejsc z wolnostojącymi pojemnikami i kontenerami na śmieci w okresie zimowym: odśnieżanie chodników i ciągów pieszo-jezdnych oraz posypywanie ich piaskiem.
- Sprzątanie błota i lodu z chodników i ciągów pieszo-jezdnych, kratek ściekowych.